Bij het gebruik van maaltijdcheques zijn drie partijen betrokken: de werkgever die ze toekent, de werknemer die ze krijgt en de handelaar die ze aanvaardt. Die laatste is cruciaal voor de werking van dit systeem. Hij geeft de werknemers immers de kans om van dit voordeel te genieten. Maar wat wint hij er zelf precies bij? Welke stappen moet hij ondernemen om dit betaalmiddel in zijn zaak te aanvaarden?
Focus op klanttevredenheid
Door maaltijdcheques in uw winkel te aanvaarden, geeft u uw potentiële klanten een extra betaalmogelijkheid. Bijna 2 miljoen klanten hebben immers recht op maaltijdcheques en zij moeten winkels vinden om die uit te geven.
U vergroot niet alleen de getrouwheid van uw bestaande klanten door hen tevredener te maken, u kunt er ook nieuwe klanten mee aantrekken. Maaltijdcheques zijn dus een positieve maatregel voor uw omzet.
Tot slot geniet u ook van een betere zichtbaarheid. Al onze deelnemende handelaars worden immers vermeld op onze kaart met handelszaken die maaltijdcheques aanvaarden en op onze mobiele app. U hebt dus meteen ook een middel in handen om uw zaak op de kaart te zetten.
Maaltijdcheques aanvaarden: hoe?
Om deze cheques in uw zaak te kunnen aanvaarden, moet u eerst en vooral gewoon uw activeringsaanvraag invullen. Uw betaalterminal wordt binnen de 7 dagen automatisch van op afstand geactiveerd door uw leverancier. U hoeft daar dus zelf helemaal niets voor te doen.
Het is onze taak om uw terminal binnen de 10 dagen na uw aanvraag automatisch en van op afstand te activeren zodat die de Monizze-kaart aanvaardt. Vervolgens ontvangt u binnen de 10 dagen van ons per post een kopie van uw contract en het promotiemateriaal (waaronder de sticker voor op uw winkelraam).
Als u ervoor kiest om de Monizze-kaart voor maaltijdcheques in uw handelszaak te aanvaarden, dan moet u enkel 1,5% van het bedrag betalen per transactie (minstens € 0,10 en maximum €0,80). U moet dus geen activatiekosten of maandelijks abonnement betalen.