Monizze bestaat al meer dan 10 jaar en over de jaren heen hebben we opgemerkt dat werkgevers voornamelijk tijdens de eindejaarsperiode cadeaucheques schenken. Aangezien cadeaucheques voor zowat alles gebruikt kunnen worden, merken we op dat ze ook voor andere gelegenheden gegeven worden.
1. Employer branding dat het verschil maakt
Bij Monizze weten we hoe belangrijk employer branding is voor onze klanten. We merken elk jaar opnieuw op dat het des te belangrijker is tijdens het einde van het jaar. Werknemers ervaren vaak een immense druk door verdubbelende volumes en verwachtingen ten aanzien van de klantenservice. Zowel klanten als leveranciers worden jaarlijks overspoeld door een chaotische en manische koopwoede tijdens de feestdagen. Er bestaat een sterke afstemming tussen klant- en werknemerservaring.
De invloed dat uw personeel heeft op zowel het stimuleren van de verkoop als de merkreputatie is niet te verwaarlozen. Onze klanten vinden het belangrijk om dit te erkennen en te belonen. Ze beseffen dat het waardevol is om dan meer uitgesproken de directe bijdrage en enorme impact te verwoorden. Ze houden onder andere met cadeaucheques hun personeel gelukkig, betrokken, energiek en gemotiveerd.
2. Geen feest zonder cadeaus
Het einde van het jaar is niet enkel een drukkere periode op het werk. Voor velen is het ook een symbolische periode gevuld met tradities. Ondenkbaar om elkaar niet te ontmoeten en te feesten. Zeker nu dat we eindelijk terug samen kunnen komen na de afgelaste festiviteiten tijdens de Covid-periode. Toch weegt de eenzaamheid dan voor sommigen zwaarder. Sommige werkgevers willen ervoor zorgen dat niemand vergeten wordt en zien de cadeaucheque als een manier om de periode op te fleuren.
3. Een zorgeloze eindejaarsperiode
Daarnaast is het vaak dezelfde persoon die elk jaar opnieuw de festiviteiten organiseert. Deze persoon draagt dan zowel op het werk als thuis een belangrijke verantwoordelijkheid. Naast de druk en verplichtingen van het gezin is er ook een sociale en commerciële druk waarbij men zich verplicht voelt om ‘bij te blijven’. Extra vragen komen de gebruikelijke stress nog meer benadrukken: welk cadeau kiezen, welk budget eraan besteden, wat zullen we krijgen? De cadeaucheque kan de druk verlichten en neemt enkele zorgen die bij deze periode gepaard gaan voor zijn rekening.
4. Slimmer uitgeven
Sinds 2 jaar hebben we de impact van Dealzz opgemerkt. Verschillende klanten hebben ons laten weten dat het Dealzz platform voor hen de doorslag geeft om cadeaucheques te bestellen. Dealzz laat toe om uit verschillende grote merken te kiezen. Werknemers hebben een enorme keuzevrijheid en hun koopkracht wordt dubbel gestimuleerd.
Het plezier wordt met cadeaucheques letterlijk in de handen van de werknemer gezet. Sommige van onze klanten hebben ook oog voor overconsumptie en verspilling. Zij vinden de cadeaucheque een ecologisch verantwoord alternatief. Nog niet iedereen durft de stap te nemen om ongewenste cadeaus te verkopen. Met cadeaucheques wordt er een einde gemaakt aan de overconsumptie en commercialisering van cadeaus. De betekenis van het geven wordt herontdekt en verspilling voorkomen.
5. Multimerken-kaarten: de ultieme keuzevrijheid
Het schenken van cadeaucheques is de laatste jaren populairder geworden in ons land. Dit werd ook bevestigd door de klanten die we bevraagd hebben. Bijna alle merken bieden cadeaubonnen, -kaarten en -cheques aan. Hoe groter en gevarieerder het aanbod, hoe beter voor de werkgever en diegene die de cadeaucheque mag uitgeven.
Andere veel voorkomende redenen om te kiezen voor cadeaucheques
- Hun werknemers helpen met de algemene prijsstijgingen en verhoogde inflatie (cadeaucheques kunnen bijvoorbeeld ook gebruikt worden voor het aankopen van voedsel)
- Ervoor zorgen dat hun werknemers niet bezuinigen op hun budget voor de feesten. Dit om hun dagelijks leven veilig te stellen.
- Iemand dat al lang in dienst is in de bloemetjes zetten
- Werknemers die uitstekend werk leveren belonen
- Voor verjaardagen en huwelijken
- Voor Sinterklaas, Kerstmis en Nieuwjaar
De gelegenheden om cadeaucheques te schenken kunnen heel gevarieerd zijn, maar het eindejaar blijft de voorkeursperiode voor velen. Hebt u dit jaar de cadeaucheques voor uw werknemers nog niet besteld? Wacht niet te lang! Bij Monizze zelf is dit ook de periode waar onze werknemers hun cadeaucheque krijgen. Daar kijkt iedereen alvast naar uit!